luni, 6 august 2007

Din strasina curat-a vesniciei
cad clipele ca picurii de ploaie.
Ascult si sufletul isi zice:

Eu am crescut hranit de taina lumii
si drumul meu il tine soarta-n palme,
nemarginirea sarutatu-m-a pe frunte
si-n pieptu-mi larg
credinta mea o sorb puternica din soare.

Din strasina curat-a vesniciei
cad clipele ca picurii de ploaie.
Ascult si sufletul se intreaba:

Dar muntii – unde-s? Muntii,
pe cari sa-i mut din cale cu credinta mea?

Nu-i vad,
ii vreau, ii strig si – nu-s!

Lucian Blaga

4 comentarii:

onix spunea...

Felicitari,blogg-ul este foarte inspirat iar ideile ce sunt exprimate in el reprezinta puritatea moralitatii cercetasesti.

Mircea NISTOR spunea...

Mai slăbiţi-mă cu cercetăşia asta, ce-i musai să aderi la vreo organizaţie (rămâne de văzut cât e entuziasm "organizat" şi cât manipulare) ca să ai vreo părere?
Sau, mai exact, să ai gata preluate părerile "şablon" ale altora, cum spuneam nu se ştie cu ce scopuri emise?
Eu pot să-mi dau cu părerea şi singur, nu simt nevoia unor coduri, în special morale, de import!
Asta mă calcă pe nervi exact ca şi Valentine´s Day!

Unknown spunea...

Problema cea mare e ca, de bine - de rau, cercetasia se ghideaza dupa un sistem de valori. E perfect adevarat ca valorile li se insufla tinerilor prin educatie. Sa nu uitam ca de ceva vreme incoace socala romaneasca insasi, datorita crizei prin care trece, nu mai reuseste sa raspunda scopului datorita caruia fiinteaza. Cu toate astea, Cercetasia nu se vrea o alternativa la sistemul de invatamant, ci un mijloc complementar de pregatire pentru viata. Cum se poate explica reactia de admiratie unor pusti care pana la a intra in cercetasie se credeau atotstiutori si chiar a parintilor, pana si ei dezorientati in mare parte din cauza problemelor de tot felul, cu privire la ceea ce au devenit dupa ce au aderat la miscarea noastra - mai responsabili si mai capabili sa faca un lucru asa cum trebuie. Intr-o forma sau alta, spusele lor reprezinta pentru mine personal valabilitatea unei convingeri pe care mi-am format-o de multa vreme - Cercetasia reprezinta o cale de urmat in vederea conturari unei identitati.
In plus, Organizatia Mondiala SCOUT e unul din cele mai mari si mai vechi ONG-uri din toata lumea. Si ar mai fi ceva: toate varfurile culturii romanesti interbelice (si in perioada interbelica Romania reprezenta ceva in Europa) au aderat la miscarea asta fara sa le fi cerut cineva. Au facut-o din convingere. Astazi gestul lor nu ar fi un exemplu de urmat? Chiar nu mai avem nevoie de modele?

Anonim spunea...

Mesaj pt mircea:
Go shoot yourself!!!